Śledząc oferty różnych ubezpieczycieli, a także konsumując emitowane w mediach reklamy większość z nas styka się z pojęciem ubezpieczeń direct. Termin ten jest dla laika tajemniczy, więc warto w kilku zdaniach wyjaśnić, o co w tym chodzi. Otóż usługi typu direct przyszły do nas z Zachodu, a pierwszym krajem, w którym zdobyły dużą popularność są Stany Zjednoczone.
Nieco później ten sposób oferowania ubezpieczeń stał się znany także w zachodniej Europie. Słowo „direct” oznacza „bezpośrednio” i można odnieść to w pierwszej kolejności do kanałów dystrybucji. Wynika z tego, że polisę typu direct możemy zamówić internetowo lub telefonicznie, bez wychodzenia z domu i wypełniania papierowych formularzy.
Taka formuła działania jest nowoczesna i praktyczna. Trafia przede wszystkim do ludzi młodych, którzy nie lubią zbędnych formalności oraz wszystkich zapracowanych konsumentów, którzy nie chcą tracić czasu na umawianie spotkań z konsultantami. Rozwiązanie to ma jednak więcej plusów, o czym za chwilę.